ПЛАН ЗАХОДІВ, СПРЯМОВАНИХ НА ЗАПОБІГАННЯ ТА ПРОТИДІЮ БУЛІНГУ (ЦЬКУВАННЮ)В ЗАКЛАДІ ОСВІТИ НА 2023/2024 НАВЧАЛЬНИЙ РІК (дивитися у вкладенннях)
ПЛАН ЗАХОДІВ
СПРЯМОВАНИХ НА ЗАПОБІГАННЯ ТА ПРОТИДІЇ БУЛІНГУ (ЦЬКУВАННЮ)В ЗАКЛАДІ ОСВІТИ
НА 2023/2024 НАВЧАЛЬНИЙ РІК
№ з/п | Заходи | Термін виконання | Відповідальний |
1. | Нормативно-правове та інформаційне забезпечення попередження насильства та булінгу | ||
1.1 | Вивчення нових нормативно-законодавчих документів щодо протидії булінгу (цькуванню), ознайомлення з провідними практиками щодо протидії булінгу | Протягом 2023/2024 навчального року | Адміністрація ліцею, педагогічні працівники |
1.2 | Зустріч з інспектором з ювенальної превенції сектору правенції https://www.facebook.com/groups/2125055144410434/permalink/3390447947871141/ | Вересень | Заступник директора з виховної роботи |
1.3 | Обговорення на нараді при директорові підсумки реалізації плану заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню), на 2022/2023 н.р. | листопад | Заступник директора з виховної роботи |
1.4 | Оновлення «Правил поведінки для здобувачів освіти». Ознайомлення з ними учнів ліцею. | Жовтень - листопад | Заступник директора з виховної роботи |
1.5 | Оновлення розділу «Протидія булінгу» на офіційному сайті закладу освіти | жовтень | Педагог-організатор |
1.6 | Виготовлення шкільного інформаційного стенду «Стоп Булінг » | Вересень- жовтень | Соціальний педагог |
1.7 | Перевірка інформаційної доступності правил поведінки та нормативних документів з профілактики булінгу (цькування) | Вересень -жовтень | Заступник директора з виховної роботи |
1.8 | Ознайомлення учасників освітнього процесу, представників батьківської громадськості з алгоритмами дій у разі виявлення випадку булінгу (цькування), розміщення відповідних документів на офіційному сайті ліцею | Протягом 2022/2023 навчального року | Заступник директора з виховної роботи |
1.9 | Участь педагогічних працівників ліцею в практичних семінарах, вебінарах, майстер-класах, тренінгах з питань протидії булінгу та кібербулінгу (в тому числі онлайн) | Протягом 2022/2023 навчального року | Педагогічні працівники Соціальний педагог, психолог |
2. | Діагностичні заходи | ||
2.1 | Створення бази інструментарію для діагностування рівня напруги, тривожності, дезадаптації в учнівських колективах | Вересень та за потреби | Практичний психолог |
2.2 | Діагностування рівня напруги, тривожності, дезадаптації в учнівських колективах: -спостереження за міжособистісною поведінкою здобувачів освіти; -психологічні діагностики мікроклімату, рівня згуртованості класних колективів та емоційних станів здобувачів освіти; -соціальне дослідження наявності референтних груп та відторгнених учнів у колективах; -визначення рівня тривожності та депресії учнів. | Протягом 2022/2023 навчального року | Практичний психолог. |
2.3 | Проведення тренінгів «Стоп булінг!», «Я проти булінгу!», «Як не стати жертвою булера» | Протягом 2022/2023 навчального року | Практичний психолог |
2.4 | Проведення профілактично-просвітницької, корекційно-розвивальної роботи з учасниками освітнього процесу | Протягом 2022/2023 навчального року | Практичний психолог, касні керівники |
3 | Робота з вчителями та іншими працівниками закладу освіти | ||
3.1 | Інструктивні наради з питань профілактики булінгу (цькування) з допоміжним та технічним персоналом | Вересень | Директор ліцею Гриценко О.В. , заступник директора з виховної роботи |
3.2 | Проведення навчального семінару для вчителів щодо запобігання булінгу (цькування) та заходи реагування | Жовтень | Заступник директора з виховної роботи |
3.3 | Тренінг для вчителів щодо запобігання булінгу (цькування) у закладі освіти | Січень | Практичний психолог, соціальний працівник |
3.4 | Співбесіда з класними керівниками за результатами діагностики класного колективу | За результатами кожної чверті | Практичний психолог, соціальний педагог |
3.5 | Консультування класних керівників психологом, соціальним педагогом з проблемних ситуацій | Протягом 2022/2023 навчального року | Практичний психолог, соціальний педагог |
4 | Робота з учнями | ||
4.1. | Проведення уроків, практичних занять, бесід, тренінгів з питань протидії булінгу та кібербулінгу за участі шкільних офіцерів поліції та інспекторів патрульної поліції | Протягом 2022/2023 навчального року | Практичний психолог Сененко О.М.., соціальний педагог Сердюк Л.А.,класні керівники 1-11 класів |
4.2. | Зустріч учнів з представниками органів юстиції. Лекції на тему «STOP булінг!» в рамках Всеукраїнського тижня права та Місячника правових знань | Протягом 2022/2023 навчального року | Класні керівники 1-11 класів |
4.3. | Тиждень толерантності | Листопад | Учнівське самоврядування, класні керівники 1-11 класів |
4.4. | Перегляд відеофільмів, соціальних відеороликів з питань булінгу в учнівському середовищі із подальшим обговоренням проблемних ситуацій на виховних годинах | Протягом 2022/2023 навчального року | Практичний психолог Сененко О.М.., класні керівники 1-11 класів |
4.5. | Організація роботи консультативного пункту «Скринька довіри» | Протягом 2022/2023 навчального року | Рада старшокласників, практичний психолог Сененко О.М., соціальний педагог Сердюк Л.А. |
4.6. | Конкурс малюнків, колажів та плакатів проти насильства | Жовтень – 2022р. Лютий – 2023 р. | Учнівське самоврядування, педагог-організатор Чорниш А.Ю., |
4.7. | Контроль стану профілактики й протидії випадкам булінгу (цькуванню) в учнівських колективах | Грудень, червень | Заступник директора з виховної роботи |
5 | Робота з батьками | ||
5.1 | Проведення тематичних батьківських зборів: - «Протидія цькуванню в учнівському колективі»; - «Віртуальний терор: тролінг і кібербулінг»; - «Як навчити дітей безпечній поведінці в соціальних мережах» | Вересень, жовтень | Класні керівники 1-11-х класів, практичний психолог Сененко О.М., |
5.2 | Проведення батьківського лекторію з питань протидії випадкам булінгу та кібербулінгу | Жовтень | Соціальний педагог Сердюк Л.А., класні керівники 1-11-х класів |
5.3 | Проведення консультацій щодо надання порад батькам з питань: - «Як зменшити ризик випадків булінгу та кібербулінгу серед підлітків»; - «Що робити, якщо Ваша дитина є булером? Поради спеціалістів»; - «Що треба знати про булінг батькам підлітків» | Протягом 2021/2022 навчального року | Практичний психолог Сененко О.М., класні керівники 1-11-х класів |
5.4 | Організація зустрічей батьків з представниками батьківської громадськості, які є фахівцями правоохоронних органів і структур | Протягом навчального року | Класні керівники 1-11-х класів |
5.5 | Обговорення питання протидії булінгу (цькуванню) на загальношкільних батьківських зборах | Грудень | Адміністрація ліцею |
5.6 | «Круглий стіл» для батьків на тему «Поговоримо про булінг та кіберулінг» | Квітень | Практичний психолог Сененко О.М., класні керівники 1-11-х класів |
6 | Моніторинг освітнього середовища закладу освіти | ||
6.1 | Самооцінка закладу освіти за показниками безпеки, комфортності, інклюзивності | 2 рази на рік | Адміністрація закладу, педагогічні працівники |
6.2 | Анонімне анкетування учнів 5-11-го класів про випадки булінгу (цькування) у закладі | Грудень | Практичний психолог |
6.3 | Анкетування батьків про безпеку в закладі освіти | Грудень | Класні керівники 1-11 класів |
6.4 | Діагностика стосунків у закладі освіти. Анкетування учнів та вчителів | Лютий | Практичний психолог , соціальний педагог |
6.5 | Аналіз інформації за протоколами комісії з розгляду випадків булінгу (цькування) в закладі освіти | За потреби | Заступник директора з ВР |
6.6 | Підготовка звіту про виконання заходів про виконання плану заходів з запобігання та протидії булінгу | Травень- червень | Заступник директора з ВР |
ПЛАН ЗАХОДІВ
СПРЯМОВАНИХ НА ЗАПОБІГАННЯ ТА ПРОТИДІЇ БУЛІНГУ (ЦЬКУВАННЮ)В ЗАКЛАДІ ОСВІТИ
НА 2023/2024 НАВЧАЛЬНИЙ РІК
№ з/п | Заходи | Термін виконання | Відповідальний |
1. | Нормативно-правове та інформаційне забезпечення попередження насильства та булінгу | ||
1.1 | Вивчення нових нормативно-законодавчих документів щодо протидії булінгу (цькуванню), ознайомлення з провідними практиками щодо протидії булінгу | Протягом 2023/2024 навчального року | Адміністрація ліцею, педагогічні працівники |
1.2 | Зустріч з інспектором з ювенальної превенції сектору правенції https://www.facebook.com/groups/2125055144410434/permalink/3390447947871141/ | Вересень | Заступник директора з виховної роботи |
1.3 | Обговорення на нараді при директорові підсумки реалізації плану заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню), на 2022/2023 н.р. | листопад | Заступник директора з виховної роботи |
1.4 | Оновлення «Правил поведінки для здобувачів освіти». Ознайомлення з ними учнів ліцею. | Жовтень - листопад | Заступник директора з виховної роботи |
1.5 | Оновлення розділу «Протидія булінгу» на офіційному сайті закладу освіти | жовтень | Педагог-організатор |
1.6 | Виготовлення шкільного інформаційного стенду «Стоп Булінг » | Вересень- жовтень | Соціальний педагог |
1.7 | Перевірка інформаційної доступності правил поведінки та нормативних документів з профілактики булінгу (цькування) | Вересень -жовтень | Заступник директора з виховної роботи |
1.8 | Ознайомлення учасників освітнього процесу, представників батьківської громадськості з алгоритмами дій у разі виявлення випадку булінгу (цькування), розміщення відповідних документів на офіційному сайті ліцею | Протягом 2022/2023 навчального року | Заступник директора з виховної роботи |
1.9 | Участь педагогічних працівників ліцею в практичних семінарах, вебінарах, майстер-класах, тренінгах з питань протидії булінгу та кібербулінгу (в тому числі онлайн) | Протягом 2022/2023 навчального року | Педагогічні працівники Соціальний педагог, психолог |
2. | Діагностичні заходи | ||
2.1 | Створення бази інструментарію для діагностування рівня напруги, тривожності, дезадаптації в учнівських колективах | Вересень та за потреби | Практичний психолог |
2.2 | Діагностування рівня напруги, тривожності, дезадаптації в учнівських колективах: -спостереження за міжособистісною поведінкою здобувачів освіти; -психологічні діагностики мікроклімату, рівня згуртованості класних колективів та емоційних станів здобувачів освіти; -соціальне дослідження наявності референтних груп та відторгнених учнів у колективах; -визначення рівня тривожності та депресії учнів. | Протягом 2022/2023 навчального року | Практичний психолог. |
2.3 | Проведення тренінгів «Стоп булінг!», «Я проти булінгу!», «Як не стати жертвою булера» | Протягом 2022/2023 навчального року | Практичний психолог |
2.4 | Проведення профілактично-просвітницької, корекційно-розвивальної роботи з учасниками освітнього процесу | Протягом 2022/2023 навчального року | Практичний психолог, касні керівники |
3 | Робота з вчителями та іншими працівниками закладу освіти | ||
3.1 | Інструктивні наради з питань профілактики булінгу (цькування) з допоміжним та технічним персоналом | Вересень | Директор ліцею Гриценко О.В. , заступник директора з виховної роботи |
3.2 | Проведення навчального семінару для вчителів щодо запобігання булінгу (цькування) та заходи реагування | Жовтень | Заступник директора з виховної роботи |
3.3 | Тренінг для вчителів щодо запобігання булінгу (цькування) у закладі освіти | Січень | Практичний психолог, соціальний працівник |
3.4 | Співбесіда з класними керівниками за результатами діагностики класного колективу | За результатами кожної чверті | Практичний психолог, соціальний педагог |
3.5 | Консультування класних керівників психологом, соціальним педагогом з проблемних ситуацій | Протягом 2022/2023 навчального року | Практичний психолог, соціальний педагог |
4 | Робота з учнями | ||
4.1. | Проведення уроків, практичних занять, бесід, тренінгів з питань протидії булінгу та кібербулінгу за участі шкільних офіцерів поліції та інспекторів патрульної поліції | Протягом 2022/2023 навчального року | Практичний психолог Сененко О.М.., соціальний педагог Сердюк Л.А.,класні керівники 1-11 класів |
4.2. | Зустріч учнів з представниками органів юстиції. Лекції на тему «STOP булінг!» в рамках Всеукраїнського тижня права та Місячника правових знань | Протягом 2022/2023 навчального року | Класні керівники 1-11 класів |
4.3. | Тиждень толерантності | Листопад | Учнівське самоврядування, класні керівники 1-11 класів |
4.4. | Перегляд відеофільмів, соціальних відеороликів з питань булінгу в учнівському середовищі із подальшим обговоренням проблемних ситуацій на виховних годинах | Протягом 2022/2023 навчального року | Практичний психолог Сененко О.М.., класні керівники 1-11 класів |
4.5. | Організація роботи консультативного пункту «Скринька довіри» | Протягом 2022/2023 навчального року | Рада старшокласників, практичний психолог Сененко О.М., соціальний педагог Сердюк Л.А. |
4.6. | Конкурс малюнків, колажів та плакатів проти насильства | Жовтень – 2022р. Лютий – 2023 р. | Учнівське самоврядування, педагог-організатор Чорниш А.Ю., |
4.7. | Контроль стану профілактики й протидії випадкам булінгу (цькуванню) в учнівських колективах | Грудень, червень | Заступник директора з виховної роботи |
5 | Робота з батьками | ||
5.1 | Проведення тематичних батьківських зборів: - «Протидія цькуванню в учнівському колективі»; - «Віртуальний терор: тролінг і кібербулінг»; - «Як навчити дітей безпечній поведінці в соціальних мережах» | Вересень, жовтень | Класні керівники 1-11-х класів, практичний психолог Сененко О.М., |
5.2 | Проведення батьківського лекторію з питань протидії випадкам булінгу та кібербулінгу | Жовтень | Соціальний педагог Сердюк Л.А., класні керівники 1-11-х класів |
5.3 | Проведення консультацій щодо надання порад батькам з питань: - «Як зменшити ризик випадків булінгу та кібербулінгу серед підлітків»; - «Що робити, якщо Ваша дитина є булером? Поради спеціалістів»; - «Що треба знати про булінг батькам підлітків» | Протягом 2021/2022 навчального року | Практичний психолог Сененко О.М., класні керівники 1-11-х класів |
5.4 | Організація зустрічей батьків з представниками батьківської громадськості, які є фахівцями правоохоронних органів і структур | Протягом навчального року | Класні керівники 1-11-х класів |
5.5 | Обговорення питання протидії булінгу (цькуванню) на загальношкільних батьківських зборах | Грудень | Адміністрація ліцею |
5.6 | «Круглий стіл» для батьків на тему «Поговоримо про булінг та кіберулінг» | Квітень | Практичний психолог Сененко О.М., класні керівники 1-11-х класів |
6 | Моніторинг освітнього середовища закладу освіти | ||
6.1 | Самооцінка закладу освіти за показниками безпеки, комфортності, інклюзивності | 2 рази на рік | Адміністрація закладу, педагогічні працівники |
6.2 | Анонімне анкетування учнів 5-11-го класів про випадки булінгу (цькування) у закладі | Грудень | Практичний психолог |
6.3 | Анкетування батьків про безпеку в закладі освіти | Грудень | Класні керівники 1-11 класів |
6.4 | Діагностика стосунків у закладі освіти. Анкетування учнів та вчителів | Лютий | Практичний психолог , соціальний педагог |
6.5 | Аналіз інформації за протоколами комісії з розгляду випадків булінгу (цькування) в закладі освіти | За потреби | Заступник директора з ВР |
6.6 | Підготовка звіту про виконання заходів про виконання плану заходів з запобігання та протидії булінгу | Травень- червень | Заступник директора з ВР |
Коментарi